Vislielākais burtu izmērs
Lielāks burtu izmērs
Burtu standarta izmērs

 

Raidījumu ierakstu arhīvs: www.sturmmandat.com/radio/absolutais-minors

     

 

01. Bērnu rīts - KAS ESI (Illuseum live 03.03.16)

02. Bērnu rīts - Pupa - kalimba un klavieres (fragments)

03. Bērnu rīts - Pupa - bērnu noslēguma priekšnesums

- Koncerts -

Pēc koncerta:

04. Bērnu rīts - Rainis - Zirņi ziemā tēma

05. Bērnu rīts - Rainis - Rudens tēma

06. Bērnu rīts - Rainis - Kaķīši tēma

07. Bērnu rīts - Pupa - Raganas dziesma (fragments)

 

/foto no ētera koncerta radio NABA studijā/

 

* * *

„Bērnu rīts” ir skaņu mākslas kolektīvs, kuru 2007 gadā Rīgā izveidojusi arhitektu- domubiedru grupa. Kolektīvs pulcē no aizspriedumiem brīvus cilvēkus, kas ir atvērti sadarbībai un jauniem meklējumiem skaņas, telpas un komunikācijas laukos. Tā priekšnesumi ir sava veida rituāli, kuru galvenais dalībnieks ir telpa un kustība, bet galvenā metode – vērīga ieklausīšanās. Izmantotie instrumenti un skaņu ieraksti ir pašdarināti vai atrasti. Projekta sastāvs un priekšnesumu saturs mainās ikreiz, mainoties notikuma videi, kontekstam un dalībniekiem. Piedalīties „Bērnu rītā” var ikviens, kurš, kaut uz mirkli, spēj pārkāpt priekštatiem par ierasto un uzdrīkstēties izprast esošā būtību no jauna.

„Bērnu rīts” uzstājoties nelielā sastāvā, var tikt raksturots kā kluss elektroakustiskas improvizācijas kameransamblis. Kolektīvs mēdz izpildīt gan strukturētas improvizācijas izmantojot pašizstrādātu skaņu pierakstu sistēmu, gan izpausties ekspromtā. Kolektīva skaņu darbība neizbēgami pārklājas ar konvencionālām elektroakustiskās un akustiskās mūzicēšanas tehnikām, kuru atsevišķie principi mēdz nonākt pretrunās, veidojot bērnu rīta ceļojumu izejas punktus. To skaitā: konkrētā mūzika [musique concrete], ierakstu mūzika [tape music], akusmātika [acousmatic music], zemas precizitātes mūzika [lo-fi], paplašinātā tehnika [extended techniques], meža, jeb naivā folklora [ forest/naive folk], vienmuļība [drone], u.c.
Uzmanība galvenokārt tiek veltīta klausīšanās tehnikai, kuru visprecīzāk apzīmē Pjera Shafera [Pierre Schaefer]"oreille primitive", jeb pirmatnējā ieklausīšanās māka, kas mūsdienās, pārvarot pilsētu "svēto troksni", tiek atklāta no jauna un savā ziņā pārvēršas par jaunās kultūras tapšanas virzītāju.
Kolektīva "ārpusskatuves" aktivitātes izpaužas radošo darbnīcu organizēšanā, kuru fokusā ir praktiskā darbība ar skaņu, kā komunikācijas un vides apgūšanas līdzekli. Darbnīcu ietvaros individuālā pašizteiksme tiek atbrīvota no kultūras un sabiedrības klišeju važām, kuras apgrūtina gan pašizziņu, gan nepastarpinātu pieredzes iegūšanu vides kontekstā. Darbnīcas akcentē "primitīvo ieklausīšanos", kā līdzekli, saskarsmei ar "sharawadji" – spontāno izpratni (jeb uzbūves skaistuma izjūtu) nesakārtotās struktūrās.

Laima Jansone ir latviešu koklētāja. Savā mūzikā viņa apvieno tradicionālo kokles spēli ar mūsdienīgām improvizācijas tehnikām, un, sadarbojoties ar dažādu tautību un novirzienu mūziķiem, rada jaunas instrumenta pielietošanas iespējas. Viņa uzstājas un veic ierakstus gan ar tautas mūzikas kolektīviem, fusion un džeza izpildītājiem, regeja mūziķiem, gan elektroniskās mūzikas pārstāvjiem un pat bītbokseriem. 2011. gadā Jansone kļuva par pirmo Latvijas mūziķi, kuras uzstāšanās tika iekļauta lielākā un ietekmīgākā pasaules mūzikas gadatirgus WOMEX oficiālajā programmā, bet 2014. gadā tika nominēta „Lielās mūzikas balvai 2013” kategorijā „Gada jaunais mākslinieks”.

 

www.bernurits.com
laimajansone.com
https://www.facebook.com/LaimaJansoneMusic/